In de wereld van digitale marketing is het cruciaal om op de hoogte te blijven van de nieuwste tools en strategieën. Een van de meest veelzijdige en gebruiksvriendelijke tools op het gebied van e-mailmarketing is MailerLite. MailerLite biedt een hoop verschillende functies aan voor zowel grote als kleine bedrijven.
In deze blog ontdek je waarom wij MailerLite zo handig vinden en delen we enkele waardevolle tips en tricks om het maximale uit dit platform te halen.
Wat is Mailerlite?
Mailerlite is een programma dat je onder andere kunt inzetten voor e-mailmarketing. Je kunt aan de hand van templates of verschillende editors gemakkelijk professionele nieuwsbrieven in elkaar zetten. Alle workflows kunnen geautomatiseerd worden en je kan heel simpel andere platformen integreren om je lezers te verwijzen naar andere kanalen. Verder worden alle resultaten begrijpbaar samengevat in een dashboard zodat je kunt blijven verbeteren.
Waarom je Mailerlite ‘moet’ gebruiken?
Allereerst: je moet natuurlijk niks. 😉 Maar wij zijn zeker fan van Mailerlite! Wat is er nou zo handig aan dit programma?
- Zeer gebruiksvriendelijk: het is een eenvoudig en intuïtief programma waardoor iedereen ermee uit de voeten kan.
- Automatisering: door zo veel mogelijk te automatiseren ga je efficiënter te werk en kun je je kostbare tijd nog beter gebruiken.
- Betaalbaar: Mailerlite biedt goede prijzen zonder in te leveren op de kwaliteit.
Succesvolle e-mailmarketing
Naast een goed programma om je nieuwsbrieven mee te maken en versturen, zit er ook een stukje strategie achter succesvolle e-mailmarketing.
Zo moet je een duidelijke doelgroep stellen, deze aantrekken en vasthouden. Dit kun je bijvoorbeeld doen door exclusieve content of kortingen te delen met je e-maillijst of door gepersonaliseerde berichten te sturen die aansluiten bij de ontvanger.
Het is ook belangrijk dat de nieuwsbrief van waarde is. Zowel voor jou en je bedrijf als voor de ontvanger. Een nieuwsbrief moet iets opleveren, denk aan nieuwe klanten of ambassadeurs. Maar de nieuwsbrief moet ook leuk en interessant zijn voor de ontvanger en niet alleen maar simpele promotie bevatten.
Als laatste moet je er natuurlijk voor zorgen dat je blijft groeien. Dus neem de tijd om de resultaten van je e-mailmarketing te analyseren. Zo krijg je inzicht in wat wel en niet goed werkt en hoe je ervoor kunt zorgen dat je de tijd die je investeert terugverdient.
Maximaal resultaat
Mailerlite kan je op (bijna) alle vlakken ondersteunen om maximaal resultaat te halen uit je e-mailcampagnes. Via deze link kan je Mailerlite gratis proberen om te kijken of het voor jou ook zo goed werkt.
Heb je zelf nou geen tijd of zin om je e-mailmarketing op te pakken? Dan kan Wordt Gefikst dit volledig voor je uit handen nemen.
Neem gerust contact met ons op!
Wij beantwoorden al jouw marketingvragen.
Lisa van Heusden
Online marketeer & projectmanager