Om online vindbaar te zijn, moet je er eerst voor zorgen om zichtbaar te zijn onder de doelgroep. In deze blog zijn er een aantal tips over hoe je zichtbaar blijft op Instagram en LinkedIn.

Zet je persoonlijke profiel zakelijk in

Hierbij bedoelen wij het openbare gedeelte van jouw persoonlijke profiel, je biografie. Dat deel is voor iedereen zichtbaar en komt voorbij wanneer mensen jou zoeken op Instagram, of jouw naam via LinkedIn opzoeken. En in dat gedeelte is het handig om de meeste informatie in te zetten m.b.t. jouw bedrijf. Zorg ervoor dat dat deel er professioneel uitziet, zodat je een goede eerste indruk maakt.

Wat zet je in je Instagram bio:

  • Je vaardigheden en specialismen
  • Een tag naar je bedrijfspagina op Instagram
  • Een aantal hoogtepunten die meer over jou en jouw bedrijf vertellen
  • Links naar je andere social media accounts
  • En natuurlijk een link naar je website

Zorg voor een pakkende banner op LinkedIn

Wijzig bij het aanmaken van LinkedIn je banner! Het ziet er minder professioneel uit als je de standaard banner van LinkedIn gebruikt. Maar gelukkig kan je de banner veranderen. Zorg er daarbij wel voor dat je een creatieve banner kiest. Denk daarbij aan opvallende kleuren (in jouw huisstijl) zodat mensen jouw profiel onthouden!

Download beide apps op je telefoon

Wanneer je gebruik maakt van Instagram en LinkedIn, kan je het best de app downloaden. Zo zet je sneller en makkelijker social media in. Geloof het of niet, maar er zijn nog genoeg mensen die de app niet op hun telefoon hebben staan. Je telefoon heb je eigenlijk altijd wel bij je, daardoor kan je elkaar snel online volgen, daar is de app dus super handig voor. Dus wat moet je nu doen? De apps downloaden! 😉

Wil jij jouw social media helemaal uitbesteden? Check dan onze pagina social media beheer.

Neem gerust contact met mij op!

Ik beantwoord al jouw (social media) marketingvragen.

Lisa van Heusden

Social media marketing specialist

lisa@wordtgefikst.nl