Hoe zorg je er nou voor dat je meteen de aandacht grijpt van een bezoeker? En dat diezelfde websitebezoeker ook echt tot actie over gaat op de landingspagina? Een landingspagina is een pagina waar de bezoekers op terechtkomen bij het openen van jouw website. Dit kan de pagina zijn van een dienst die je aanbied of de pagina waar de lead magnet op te downloaden is.
Zorg dat je iedere pagina behandelt als een landingspagina, zo krijg je bij elke pagina genoeg aandacht van je bezoekers. Ook is het verstandig om bij elke pagina na te denken over de vraag: Wat wil ik dat iemand gaat doen, nadat ze op mijn pagina zijn ‘geland’?
Houd de aandacht vast
Ook is het belangrijk bij het opzetten van een landingspagina dat je goed weet welke stappen de bezoeker vooraf heeft gezet. Zo kan iemand via Google op jouw pagina zijn gekomen, via social media of een online advertentie. Je kan het best het bezoek proberen te “verlengen” zodat zij geïnteresseerd blijven in jouw website. Dat kan door bijvoorbeeld een lead magnet toe te voegen zodat je de bezoekers verder kan brengen in de sales funnel. Maar ook door in de tekst door te linken naar andere pagina’s of artikelen die interessant kunnen zijn voor de bezoeker. Zoals dit artikel misschien interessant voor jou kan zijn: 20x inspiratie voor een lead magnet.
Door iedereen aan te spreken, spreek je niemand aan
Je focust je met een landingspagina niet op een grote groep mensen, maar op een kleine doelgroep die heel gevoelig is voor de boodschap. Een doelgroep waarbij de kans het grootst is dat ze in actie zullen komen. Omdat je dan bij iedere landingspagina precies “weet” waarom mensen dit zullen bezoeken kun je de pagina daar precies op laten inrichten.
Deze tips kunnen jou helpen bij een goede landingspagina, zodat jij de aandacht van je bezoekers grijpt.
Neem gerust contact met mij op!
Ik beantwoord al jouw (social media) marketingvragen.
Lisa van Heusden
Social media marketing specialist