Het maken van een advertentie voor op Facebook of Instagram is zo makkelijk nog niet. Er zijn een aantal dingen waar je rekening mee moet houden en die ik helaas nog veelste vaak fout zie gaan bij andere ondernemers! Zonde want daardoor doet je advertentie het minder goed of word je advertentie misschien wel afgekeurd. Hier mijn 5 tips voor het maken van goede content voor een advertentie.

Waar moet je op letten?

  1. Gebruik de juiste formaten

Houdt er rekening mee dat Instagram stories andere formaten zijn dan op de Facebook feed. Maar ook dat Instagram gebruik maakt van een vierkant formaat. Als je niet rekening houdt met het juiste formaat kan er bijvoorbeeld tekst wegvallen van je foto waardoor het er raar uit komt te zien.

→ Hier vind je een overzicht met de juiste formaten.

  1. De swipe-up functie bij Instagram stories

Yes! Als je adverteert hoef je niet eerst 10.000 volgers te hebben om de swipe-up functie van Instagram stories te kunnen gebruiken. Het is dan ook handig om zo’n leuk swipe-up gifje te gebruiken bij je advertentie voor op de stories. Houd er dan wel rekening mee dat je de het gifje (of de tekst) niet helemaal onderin zet in de story. Er komt namelijk nog een knop onderin erbij, waarop bijvoorbeeld staat ‘downloaden’ of ‘meer informatie’ (dit kies je tijdens het instellen van de advertentie) en dan valt je tekst of gifje weg. Zonde.

  1. Spelling

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar let op je spelling. Laat je advertentie nog door iemand anders checken of kijk er op een later moment nog een keer na. Het staat niet alleen onprofessioneel en slordig als er spelfouten in je advertentie staan, maar Facebook kan ook je advertentie afkeuren aan de hand van spelfouten. En dat brengt me meteen op het volgende..

  1. Het advertentiebeleid

Dit is misschien wel de belangrijkste. Bijna iedereen die ik spreek, die voor het eerst begint met adverteren of die voor het eerst zijn advertenties uitbesteed, heeft geen flauw idee van het advertentiebeleid. Of ze weten er wel vanaf, maar nemen het met een korreltje zout. Facebook heeft een advertentiebeleid waar je je aan moet houden met het adverteren. Hier staat bijvoorbeeld in dat je geen persoonlijke eigenschappen mag suggereren. Dit is een van de meest voorkomende fouten, omdat het ook af en toe een dun lijntje is.

Als je je niet aan het advertentiebeleid houdt, word je advertentie afgekeurd. Als advertenties vaker worden afgekeurd kan dit ertoe leiden dat je advertentieaccount wordt afgesloten. Je snap waarom het advertentiebeleid dus zo belangrijk is om mee te nemen tijdens het maken van je content ;-).

  1. Tekst in je foto

Je kan een advertentie maken met tekst in je foto. Bij stories voor op Instagram bijvoorbeeld. Houd er dan rekening mee dat ongeveer 20% van je foto uit tekst mag bestaan. Ook hierbij geldt weer; heb je meer dan 20% tekst, dan bestaat er een kans dat je advertentie wordt afgekeurd. Minder dan 20% is natuurlijk niet erg. En hier hebben we het echt over de tekst in je foto, niet over de beschrijvingstekst die je er bij kan zetten.

LAAT ONS JE HELPEN

Adverteren op social media kan heel effectief zijn, mits je het goed inzet! Je kan namelijk heel goed jouw ideale klant bereiken door het instellen van de juiste doelgroep. En dit kan al door te adverteren met een relatief laag bedrag. Zo kan je je specificeren op een bepaalde omgeving, zoals Amsterdam of Den Haag, als jouw doelgroep zich daar bevindt. Of kan je je op pas geworden moeders richten. De combinaties en mogelijkheden zijn eindeloos.

Wij helpen jou graag met adverteren op Facebook en/of Instagram zodat jij kan groeien met jouw bedrijf en meer omzet kan krijgen!

Wil jij jouw social media helemaal uitbesteden, zodat je daar geen tijd meer aan kwijt bent? Check dan onze pagina social media beheer.