Bij het publiceren van een online advertentie hoop je uiteraard op het beste resultaat. Helaas kan het voorkomen dat het tegenovergestelde waar wordt gemaakt. Je moet dan op zoek gaan naar het punt waar het fout gaat. Wij bespreken een paar fouten die het meest voorkomen bij online advertenties.
1. Je hebt geen goede organische content op je landingspagina
Het is belangrijk dat zowel je online advertentie als de landingspagina moeten goed in orde zijn. Om ervoor te zorgen dat de bezoeker de goede eerste indruk van de advertentie vasthoudt, moet je ervoor zorgen dat de landingspagina net zo relevant en professioneel is. Dit doe je door sterke, relevante organische content toe te voegen. Toon bijvoorbeeld waar je mee bezig bent, geef je expertise weer en geef een kijkje achter de schermen.
2. Het gevoel bij de advertentie komt niet overeen met de website
Zorg dat je website overeenkomt met het gevoel die je bij andere creëert met je advertentie. Mensen die met een goed gevoel de advertentie hebben aangeklikt en vervolgens terechtkomen op een website die totaal niet aansluit op dat gevoel, zullen daar misschien op afknappen. Zorg er dus voor dat dezelfde schrijfstijl (Tone of Voice), huisstijl en gebruiksvriendelijkheid wordt gehanteerd bij de website als bij de advertentie.
3. Je hebt geen onderscheidende USPs
Als eerst, UPS’s zijn unieke redenen (of aanbod) die de consument moeten overtuigen tot aankoop of om een dienst af te nemen. Het zou zo kunnen zijn dat jouw USP’s nietszeggend of niet origineel genoeg zijn, zoals: “Eerlijke prijs-kwaliteit verhouding”. UPS’s zijn er om te zorgen dat potentiële klanten voor jou kiezen in plaats van voor de concurrent. Ga op zoek naar de meest pakkende en unieke USP’s zodat jouw advertentie beter opvalt tussen alle andere advertenties.
4. Je gebruikt geen lead magnets
Verwacht niet gelijk goede betrokkenheid van je doelgroep. Maak potentiële klanten eerst warm door middel van lead magnets. Middels hun gegevens (die je door de lead magnet hebt ontvangen) kan je hen opnieuw benaderen wanneer ze wél voldoende geïnformeerd en overtuigd zijn om over te gaan tot conversie.
Struggle jij met de resultaten van jouw advertentie op social media? Neem contact op met ons en wij helpen jou de gewenste resultaten te behalen!
Neem gerust contact met mij op!
Ik beantwoord al jouw (social media) marketingvragen.
Lisa van Heusden
Social media marketing specialist